fredag 22 maj 2009

Utställning i Järnboås!

Då var det dags igen, utställning i Järnboås! Den här gången fick jag i alla fall med mig matte i ringen. Trots att hon gjorde samma sak som i Kristinehamn, jobbar natt och sover på vägen dit, känner jag mig tryggare med henne bredvid mig. Jag var fortfaranade lite hoppig, men det spritter ju bara i kroppen på mig när jag måste gå så där fint hela tiden!! :-)


Men jag tycker ju det är lite roligt att springa där inne i ringen, alla tittar på mig och jag får all uppmärksamhet och massor av godis! Och jag måste säga att det är lättförtjänt godis, bara in i ringen och se söt ut... hihihi.


Den här gången gick det faktist ganska bra, vi fick en tvåa i kvalitetsbedömning och anledningen till det var att jag skjuter upp länden, både när jag står och när jag går. Men domaren förklarade för matte att han inte ville skriva överbyggd, eftersom jag inte vuxit färdigt ännu och vi inte vet vart det slutar.

Vi hittade en ny kompis på utställningen! Elliegårdens Black Reiki med matte och husse! Det var jättekul!!! Reikis farmor var Geishas mamma! Och se, Reiki har samma "knyck" på nosen som Geisha hade... undra om det är ett släktdrag?

Reiki visade upp sin allra finaste sida och nog är hon fin!

Och vad än hennes matte säger så kan hon visst stå fint med paralella framben och sträcka ut bakbenen ordentligt...

Vi hittade även gamla bekanta på utställningen! Maria med Borderterrierna Sumo och Sigge! Det var visst lite andra hundar med också... Men de såg jättesöta ut där de allihop satt uppkrupna och kelade. När solen gick i moln var det inte så där alldeles jättevarmt, så jag tror att Maria hade det rätt gott där med vovvarna i knät.

Vi passade även på att ta svängen förbi småkillarnas sommarbete för att kolla till dem. Matte är jätteorolig för att de ska glömma bort henne, men det tror jag inte att de gör...

Fjari har vuxit lite grann och framför allt har han nästan helt släppt vinterpälsen. Matte var lite rädd att han skulle bli mörkbrun i färgen, men han har allt kvar den där finafina rödbruna varma tonen.

Även Flipi har vuxit och tappat massor av päls. Mattes syster Marie håller tummarna för att han blir helt svart i pälsen. Men nog är han snygg alltid, han sticker verkligen ut ur mängden.
Nu ska jag ta min trötta matte på en kvällsprommis och sen gå och lägga henne... förstår inte att hon inte orkar vara vaken flera dygn i sträck! Men jag ska nog se till att hon piggnar till för på söndag ska vi till klubben och påbörja vår utbildning... Både jag och matte behöver massor av hjälp med träningstips men kanske framför allt hur man tränar, vare sig jag eller matte har ju så mycket erfarenhet av det.
Nospussar och tasskramar och en jättegod natt!!!

1 kommentar:

camilla sa...

Hejsan!
Tack för trevligt sällskap i Järnboås. Vilka fina bilder ni har tagit på min lilla pärla. :o)
Hästarna var ju bara urläckra! Speciellt den grå. :o)
Många blöta pussar ifrån Reiki med matte.