torsdag 28 maj 2009

Trött Usca!

Idag har vi haft en jättebra dag. Matte tog med mig ut på förmiddagen och vi tog ett pass med min absoluta favoritleksak, kamprullen! Den har hängt inne i garderoben rätt länge, men vi har inte använt den förrän nu. Men jösses vad rolig den är!!! Matte och husse har bestämt att jag ska bita tag i den mer ordentligt, just nu biter jag bara med framtänderna... men jag har inte riktigt fattat galoppen ännu. Man vi jobbar vidare på det.
Under dagen svänge matte runt med snabeldraken (dammsugaren) och dammtrasa och putsade och fejade... inte för att det gör så jättemycket nytta, jag drar ju in ett halvt grustag varje gång vi är ute... Men jag antar att det blir fint ett tag i alla fall... hihi.
Vi började kvällen med en tur till klubben och ett pass till med kamprullen och förbudsträning. Det blev visst även lite sitt, ligg, stanna och som avslutning passivitetsträning. Men det är ju så himla svårt att koppla av när man precis har busat runt för fullt och det finns massor av andra intressanta saker att titta på, allt från andra hundar till fåglar...

Kvällen avslutades i alla fall ute i stallet och husse och jag busade runt och lekt med bollen. Han kastade den nerför slänten och jag sprang och hämtade den och jag må säga att nu har jag faktiskt fått nog... det har varit mycket träning idag och jag är helt slut. Det bästa av allt var i alla fall att husse stretchade ut mina ben ordentligt när vi kom hem, men jag misstänker att jag kommer att känna av musklerna rätt rejält i morgon... så det måste bli en vilodag i morgon!!!
Men så mycket vila blir det nog inte, för vi får finbesök i morgon!!! Grim och Basti kommer med Annika i släptåg!! Det ska bli kalaskul!!!!


Tasskramar och nospussar och en jättegod natt!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: