tisdag 4 mars 2008


I morse när jag vaknade var allt som vanligt, men det skulle snart ändras... Idag var det dags för tandoperation och jag fick inte någon frukost. Det känns ju sådär, jag som äntligen har kommit igång och äta ordentligt och så får jag inget... hmmm. Vid halv tio var vi hos veterinären och jag innan jag vet ordet av satt det en spruta i nacken på mig och vipps försvann matte och husse och sen minns jag inte så mycket mer.


Ja, sen vaknar man upp och ser ut sån här... Ni kan ju säkert föreställa er att jag verkligen mår som jag ser ut. Hela världen snurrar. Jag klarade inte av att ge ner för trappan från parkeringshuset, fem trappsteg, utan matte fick bära ner mig... När jag väl kom ner och började gå, gruffade jag och bufflade upp mig för att skrämma "hunden" som kom emot mig... hmmm matte och husse skrattade gott för "hunden" visade sig vara en rullator...
Väl hemma i trappuppgången blev det stopp igen, jag fastnade i trappan och fick bli buren igen. Pinsamt, men kroppen lyder inte alls.


Väl hemma sjönk jag ner på golvet och där tänker jag ligga det närmsta dygnet. Jag tänker inte röra mig ur fläcken förrän det har slutat snurra i huvudet! Vettisen gav mig smärtlindring som ska hålla i sig i ett dygn, så jag parkerar här.
Yra tassar och blöta nospussar på er alla!
PS. Tanden kom ut som den skulle och allt gick jättebra, men det kommer att ta ett bra tag innan jag förlåter matte, husse och veterinär! Bara så ni vet....

Inga kommentarer: