torsdag 27 mars 2008

Vinterdvala...



Äntligen har matte krupit ur sin vinterdvala... hon blev superförkyld och var sjuk dagarna innan påsk och sen jobbade hon hela helgen. Annika och Basti passade på att åka iväg till Göteborg i snökaoset och husse valde att stanna hemma med mig, som tur var. Vi skulle egentligen ha åkt ner till Idö till husses mamma, men det var så dåligt väder att han valde att stanna hemma istället. Alla ni som känner oss vet ju vad Idö är, men för er andra, det är är en ö utanför Västervik och på den bor husses mamma Liana. Det finns ingen landförbindelse så man måste åka båt för att komma dit. Och det är det mest underbara stället i hela världen!! På vintern är det nästan ingen annan där, så då springer jag och busar som jag vill! På sommaren ser det ut som på fotot här! Helt underbart. Men på vintern kan det vara lite svårt att ta sig fram och tillbaka så denna gång fick vi stanna hemma. Men husse har planerat att göra ett nytt försök snart och då hoppas jag att jag får åka med.
Annars här hemma är matte supertråkig. Först var hon sjuk och nu är hon inne i en två veckorsperiod då hon jobbar natt. Med andra ord när hon väl är hemma så sover hon. Tur att husse finns och att han tar med mig på långpromenader.
Och i går var vi och simmade hos Lena igen. Hon är verkligen super! Och igår jobbade jag jättebra och simmade runt som en tok, det var riktigt skönt att röra på sig. För att inte prata om massagen och ompysslingen efteråt. :-)

Matte ska för övrigt upp till Stockholm i morgon och hämta hem Kolan. Det är islandshästen som matte red när hon jobbade där förrut. Så jag ska få en ny hästkompis. Gjafar såldes för en månad sedan så det blev tyvärr hann vi inte riktigt lära känna varandra. Tur att matte får hit Kolan i stället så hon håller vad hon lovat mig... jag ska få följa med på ridturerna, nu när jag har så mycket bättre kondition och orkar mer. Jag pratar inte så mycket om det, men det var lite jobbigt att komma tillbaka i form efter andra juveroperationen. Men nu med hjälp av Lena är vi på rätt väg!!! :-)

Men nu får det vara bra för idag. Tassar och nospussar på er och håll tummarna för att detta var det sista vi såg av snö för denna säsong!!!!

Inga kommentarer: