måndag 31 mars 2008

En ny familjemedlem

Får jag presentera nytillskottet till vår familj, detta är Usca IV från Mytologins Kennel. Hon är född den 12 februari och hon kommer snart att komma hem till oss. Om jag får tro matte och husse som var och hälsade på henne idag, kommer jag inte att behöva lära henne så mycket hyss... hon kan redan en hel del!

Mattes fingrar smarkar gott.

Det blir lite jobbigt att busa runt med de andra kullsyskonen, och då måste man lägga sig ner och sova ett litet tag. Usca har sex kullsyskon, tre hanar och tre tikar. En av hanarna är blond och alla andra är svarta med tecken.

Har man många kullsyskon blir man ibland tillplattad... Det är Usca som ligger underst...

Och då får man ta tillflykten till en säker famn, husses känns ok.




Och hjälper inte det får man se till att bita ifrån ordentligt.
Jag tror allt att denna lilla krabat kommer att platsa i vår familj, det verkar allt vara lite fart i henne. Det är tur, för jag och Basti kommer att se till att hon hålls sysselsatt.






Matte har lovat mig att jag inte ska bli utanför, hon säger att jag fortfarande är den största och den bästa... Och jag tror nog allt att det finns plats i mattes och husses hjärtan för oss båda.
Det ska bli jättekul att få hem tösen den 16 april i alla fall. Som jag har berättat för er tidigare har jag stora planer för denna lilla krabat. :-)
Många tassar och nospussar på er och snart får vi lägga till vupltugg....


1 kommentar:

Ida sa...

Oj! Vilken liten sötnos ni ska få! Hon kommer nog ge både Geisha och Basti fullt upp, och matte och husse med förstås! :)