söndag 30 mars 2008

Ja, nu är han här!

Nu är skönheten från Stockholm hemkommen! Matte har fått hem Kolan på foder. Till en början kommer han att vara här tills i september, sen får vi se. Det beror på mattes syster Marie och om hon har bättre med tid för honom då. Jag är lite skeptisk till honom... han är stor. Men han verkar ändå rätt snäll. Det ska hur eller hur bli kul att se om det går att föja med på turerna ordentligt.




Alla timmar i poolen hos Lena har verkligen gett resultat och jag börjar bli i ganska hygglig form. Nu är det bara konditionsträning som behövs och fortsätta bygga muskler, men jag släpar näst intill inget alls med vänster baktass längre utan den fungerar som den ska.




Och nu äntligen är det slut på tisslandet och tasslandet från matte och husses sida! De har inte velat säga något förrän det har varit helt klart, men i morgon ska de till Mytologins Kennel och titta på en hoffevalp! Det ska bli en liten Usca!!! Hon är nu 7 veckor gammal och hon är en smt-tös! Denna blid är hämtad från Mytologins hemsida (http://www.hovawart.nu/) och det är Lisen Ekrot som har tagit bilden. I morgon får matte och husse fota för fulla muggar så att vi får se mer bilder och höra berättelser om vad detta är för en liten underbar tös!!


Jag har i alla fall tänkt mig att hämnas på Basti genom Usca... jag ska se till att bussa Usca på Basti och lära henne allt bus jag kan... hihihi. Han ska få igen för alla gånger han har hängt i mina öron.... :-)



Tassar och nospussar på er i massor!!!

Inga kommentarer: