onsdag 13 februari 2008

Nya lekkamrater och erfarenheter...

Detta är mattes och min nya lekkamrat. Det är han som heter Gjarfar. Han är allt lite stor att leka med men han är rätt rolig. Idag har jag varti med matte och Annika ute i stallet. Jag och Basti fick inte följa med på ridturen denna gång, men det kommer. Denna gång fick vi sitta i löplina under tiden. Men det var ju soligt och varmt så det var helt ok. Sen fick vi ju busa runt lite med hästisarna och det är alltid kul. Om inte annat fick jag tillbaka lite skit i pälsen... blev ju ren i måndags när jag var och plaskade runt i poolen hos min terapeut. Matte och jag var på simträning. Först blev jag genomkänd och mätt och kontrolerad för att se om det var några större fel på mig. Men det är det ju inte och terapeuten sa att jag var en typisk gamal hund, vad nu det innebär... Hon sa också att det är jättevanligt för gamla hundar att bli lite släpiga i baken, framför allt i vänster sida eftersom ichisasnerven går ner där. Men hon har på sina 10 år som terapeut inte stött på mer än en äldre hund som inte svarat bra på behandlingen, och den hunden hade en muskelsjukdom som gjorde att han inte kunde bygga muskler ordentligt.
Men terapeuten är jättesnäll och hon hade fickorna fulla med godsaker. Så henne vill vi träffa mer. :-) De lyfte i alla fall i mig i en ganska stor pool, tack och lov hade jag flytväst på mig för det var jobbigt. Jag simmade inte mer än 3 eller 4 minuter men det kändes... Roligt var det i alla fall. Det ska bli kul att se hur det utvecklar sig och om mina muskler i bakdelen blir bättre. Jag vill ju kunna springa i grusgropar i sommar igen för det tycker jag också är kul.
Nu ska matte städa så då är det bäst att hålla sig ur vägen... jag följer med Annika och Basti till jobbet i stället, där är ju husse också... han är säkert snäll och ger mig något gott att tugga på...
:-)
Stora, blöta hoffepussar och tassar på er!

1 kommentar:

Vessla sa...

Det låter ju som att du har haft det ljuvligt bra. Vill nog också få plaska i en pool lite då och då. Jag blir tokig bara jag hör forsande vatten! Geisha, du får hjälpa mig med de där stora fyrbenta jättehundarna som inte är hundar, när jag kommer. Rädda mig om de kommer efter mig, för jag tror ärligt talat att de kan vara lite farliga.
Ses snart! Vifft vifft på svansen till er alla!