tisdag 19 februari 2008

Heldag med gänget

Igår kom en ny kompis hem till oss, Pia är på besök från Göteborg och med sig hade hon deras nya valp, Vessla. Vessla är en liten slyngel på fyra och en halv månad och hon är helvild... Det märks att jag börjar bli lite äldre för det är lite jobbigt med två tonåringar hemma! Men det fungerar ganska bra i alla fall, både Basti och Vessla respekterar när jag vill vara ensam och när jag säger till att nu får det allt vara nog. Det var bara när husse matade fiskarna som Vessla moppsade upp sig, men då fick hon höra... tillsammans med resten av huset... Matte var inte så jätteglad... klockan var visst halv tolv på natten :-)

Liten och söt Vessla!


Idag har vi varit ute allihop i stallet och lekt och busat. Matte och Annika satte av på hästarna och jag, Basti, Vessla, Husse och Pia blev kvar i hagen och busade för fullt.

Matte på Gjafar och Annika på Nektar.

Jag tog det lite lugnt och lät ungdomarna rusa av sig till att börja med, man får allt planera om jag ska orka med hela dagen.

Vessla och Basti i full fart.

När småttingarna börjar bli trötta, då kliver jag in i leken!

Och kul hade vi!!!
Vart tog småttingarna vägen?

Aha, vi hittade Husse med fickorna fulla med godis.


Välbehövd vätskepaus och vila!

Vackra Basti

Gänget och jag!

Örebros snyggaste tös!!!

Efter en full dags aktiviter hittade jag dessa två slocknade som stockar i köket. Ja, jag ska väl erkänna att jag själv inte var så attans pigg heller. Efter att ha blivit insprungen i, översprungen och slängd med är även jag ganska trött och jag ska ta och göra småttingarna sällskap på golvet. Men det har varit en mycket bra dag och kul har vi haft!!! :-) I morgon ska jag till min terapeut Lena igen, och Pia ska följa med och ta kort... Ni kommer att få se i... jag är jättefin i flytväst!

Tassar på er och hörs snart igen!

Inga kommentarer: