söndag 3 februari 2008

Snökaos...

Nu har det snöat i två dagar och just nu är det ett par plussgrader och uppehåll. Detta innebär ju att det inte kommer att finnas någon snö kvar i morgon... Det är jättesynd, för snö är bland det bästa jag vet! Matte brukar säga att jag är som tjuren Ferdinand... när han sätter sig på humlan... näsan ner i backen och rumpan rakt upp... :-). Annars är det matte som stått för de stora bravaderna idag, hon har vairt och ridit på på Gjarfar. En islandshäst som vi nu sak lära känna närmare, för matte ska blir medryttare där. Och det jag har sett av markerna där kommer det att bli jättebra för mig ocskå, när jag får följa med och rida. Roligt vore det om jag kunde få springa bredvid medans matte rider. Men jag vet inte om jag lyder tillräckligt bra för det... jag blir så lätt distraherad av andra roliga saker så mattes röst har en tendens att försvinna i bakgrunden... men jag får försöka att övertyga matte om att det är en bra idé. Nu ska jag se om jag inte kan skrämma lite liv i matte och Basti... Basti bara sover och matte tittar bara på simhopp... bäst att se till att de får lite att göra... ;-)
Tass på er allihop!

Inga kommentarer: