lördag 23 februari 2008

Lugnet efter stormen...


Nu har lugnet lagt efter Pias och Vesslas besök. Jag börjar kunna fungera normalt igen och till och med Basti har varit ovanligt lugn de senaste dagarna. Men det var väldigt roligt med besök, ser fram emot nästa gång de kommer och hälsar på, hoppas att Björn är med då också.

Vi spendarar ganska mycket av mattes lediga tid ute i stallet, men det är ju bara skönt. Det innebär att jag får springa och leka med hästisarna. De två små shettisarna ,Nalle och Salsa, är nog de roligaste för de är nästan i samma storlek som jag. Och Nalle tycker verkligen om att leka tafatt. Matte skriker på mig ibland att jag är för nära men jag tror inte att det är någon fara alls.

Matte har lovat att jag ska få gå med på ridtur någon gång när jag har lite bättre kondition, det är en sak som min simträning sak resultera i. Vi får väl se hur väl vi kan komma överens, matte säger att jag har för små hål in i öronen... att jag inte lyssar alltid, jag förstår inte alls vad hon menar, jag hör allt hon säger... jag väljer bara att inte lyssna... :-)

Nu ska jag ta och vända upp magen på vardagsrumsgolvet och snosa ett litet tag, bäst att passa på när Basti sover. Tassar på er och på återseende.

1 kommentar:

Vessla sa...

Skönt att höra att du återhämtat dig! Har ni verkligen latat er i så många dagar? Till och med Basti? Vilken latmask!!! ;o) Jag var ju helt återställd igår, full fart och en massa hyss. Fick ta igen det som jag inte hyssade i Örebro.

Idag har jag tränat tillsammans med en massa andra hundar. Vi fick gå "lösa" och så trodde hussarna och mattarna att de skulle ha kontroll över oss ändå ;o)

Hoppas att ni kommer hit och hälsar på oss snart!

Kramisar och Nospussar till er alla!